LASSA Pneu - Pneuservis Milan Jásek
Tehov

XXL kilometrový nájezd

Jedna z užitných vlastností, na kterou se u pneumatik LASSA můžete opravdu spolehnout, je velmi dobrý až nadprůměrný kilometrový nájezd.

Dovolíme si to tvrdit a napsat, protože značku LASSA zastupujeme již 16 let a výborné kilometrové nájezdy nám celou dobu potvrzují především majitelé pneuservisů, kterým projdou pod rukama tisíce jiných pneumatik a mají tedy s čím srovnávat.

Vše se samozřejmě rozhoduje již ve vývoji a následně ve výrobě. A značka LASSA má jednoznačně to správné „výrobní zadání“: Kvalitní produkt, který poskytne uživateli vysokou míru bezpečnosti a skutečný užitek.

Díky spojení s Bridgestone má LASSA prémiovou výrobní kvalitu a využívá nejmodernějších technologií, know how a materiálů včetně například nejnovější NanoPro-Tech technologie.

Zeptejte se odborníků v Autorizovaném servise LASSA na jejich praktické zkušenosti s kilometrovou výdrží pneumatik LASSA, budete mile překvapeni.

 

TEST KILOMETROVÉHO NÁJEZDU

KOLIK KILOMETRŮ NAJEDOU PNEUMATIKY LASSA NA JEDNU LETNÍ A JEDNU ZIMNÍ SADU ?

A) 90.000 KM ?    B) 100.000 KM ?    C) 110.000 KM ?

V létě 2016 jsme započali s měřením km nájezdu pneumatik LASSA na našem firemním voze Mitsubishi Lancer 1,6 v rozměru pneu 205/60 R 16. Test probíhá velmi jednoduše: vždy po ujetí aspoň 3 tisíc km přeměřujeme výšku dezénu v některém z Lassa pneuservisů.

Optimální nájezd vzniká, je-li auto nové, řidič není závodník a pneumatiky jsou správně nafoukané. Tento test je skutečnou zkouškou, kolik mohou pneumatiky maximálně najet. Auto se pohybuje po celém území ČR a po různých cestách (dálnice i region). Vůz má jednoho stálého řidiče.

Obecně je celkový nájezd výsledkem kombinace těchto devíti faktorů:

1.  Stav vozidla
Nové auto najede vždy nejvíce. I když jsou auta opravována, nájezdy se postupně snižují. Minimální vůle a opotřebení se sčítá, kola při jízdě mírně vibrují a dezén ubývá (problém aut s přetočenými tachometry!).

2. Optimální tlak v pneumatikách
Většina motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách. Pneumatiky se během jízdy více deformují a vzniká teplo větším třením v kostře pláště.

3. Styl jízdy a rychlost
Jestliže auto najede do zatáčky vyšší rychlostí, je na pneumatiky vyvinutý větší tlak, než kdyby se do zatáčky najelo pomaleji. Faktor významně ovlivňující celkový nájezd!

4. Včasná výměna předních za zadní
Přední pneumatiky z důvodu zatáčení a posunutého těžiště vozu ubývají až 2x rychleji. Vyměňujte pravidelně přední za zadní, nejlépe max po 15 tis. km.

5. Vyšší huštění při jízdě s více zatíženým vozem
Např. Octavia II Combi. Řidiči foukají na 2,5 a na štítku výrobce vozu je pro zatížené auto doporučován tlak vzadu 3,2. Pak se cesta do Chorvatska 2000 km s tlakem o 21% nižším a při rychlosti 130-150 km/h na pneumatikách výrazně projeví.

6. Region a drsnost asfaltu
V oblastech, kde je hodně zatáček, stoupání a klesání nebo drsnější asfalt se pneumatiky opotřebovávají více.

7. Optimální hmotnost vozu
Nevozit v kufru zbytečný náklad.

8. Počasí a teplota
Čím je v létě tepleji, tím rychleji dezén ubývá. Je-li teplá a suchá zima, pak zimní pneumatiky ubývají rychleji.

9. Způsob skladování
Při sezonním uskladnění je třeba pneumatiky ochránit před oxidací, přímým sluncem a vysokými teplotami.

Vidíte, že kromě počasí a druhu/kvality cest v regionu může řidič všechny ostatní faktory sám ovlivnit.

 

Průběh testu (stav k 15.10.2018 – test ukončen)

Náš test probíhal od léta 2016, kdy bylo vozidlo pořízeno jako nové a přezuto na pneu Lassa.

Letní pneu LASSA Impetus Revo 2+ byly nasazeny na léto 2016, 2017 a 2018. Za tři letní sezony najely krásných 66 581 km a zbývající výška vzorku je 3,1 – 3,7 mm. Pneumatiky jsou stále pěkné a rovnoměrně sjeté. Většina šetřivých motoristů by pokračovala čtvrtou sezonou až do hloubky dezénu 1,6 mm, ale my test nájezdu ukončujeme. Z hlediska bezpečnosti není správné dojíždět až k 1,6 mm při šířce pneumatiky 205 mm.

Zimní pneu LASSA Snoways 3 byly nasazeny na zimu v listopadu 2016 a pokračovaly na autě od listopadu 2017 do dubna 2018. Na jaře 2018 byl test zimní sady ukončen, protože jsme se přiblížili zákonným 4 mm. Za dvě zimní sezony najely Lassa Snoways 3 celkově velmi pěkných 44 272 km!

V mém případě tedy letní sada vydržela tři sezony a zimní sada vydržela „jen“ dvě sezony, ovšem rozhodující jsou najeté kilometry. Já jsem denně v autě a za zimu i léto najedu vždy přes 20 tisíc kilometrů. Pokud běžné rodinné auto najede v zimě 10 tisíc km (a i to je dost), pak mu Lassa Snoways 3 vydrží 4 sezony !

 

Průběžná měření

Hodnoty byly naměřeny průběžně v navštívených pneuservisech pomocí digitálních měřidel. Pneumatiky mají více drážek a je měřeno v každé drážce. Za výsledek považujeme vždy prostřední naměřenou hodnotu.

 

Závěr

Celkový nájezd je ovlivněn chováním řidiče, péčí o auto a pneumatiky.

Interním testem jsme se snažili o maximální nájezd, který je za běžného provozu možný.  Jsem „klidný“ jezdec, do zatáček nejezdím „pod plynem“, pohybuji se po celé ČR a všech regionech. Cca 80% km jezdím sám. S autem jsem byl 3x plně naložený v Chorvatsku.

Poctivě hlídám tlak v pneumatikách a nepoužívám inertní plyn na plnění. Pneumatiky jsou huštěny na 2,7 a TPMS hlásí až od 2,4. Min. 1x za 2 měsíce je třeba mírně dohustit. V obci jezdím 50 km/h a na dálnici 130-140 km/h. Z testu se ukazuje, že především zimní pneumatiky je třeba po 15 tis km vyměnit z přední osy na zadní. Ti řidiči, kteří jezdí hodně a nevymění během sezony přední za zadní, mají po sezoně přední pneu pod hranicí 4 mm a zadní jako nové. Letní se sjíždějí oproti zimním pomaleji a nebylo je třeba během sezony měnit (alespoň na Mitsubishi Lancer ne).

Zkušenosti z pneuservisů jsou takové, že málokterý řidič hlídá tlak v pneumatikách a 70% aut jezdí podhuštěných a zbytečně sjíždějí pneumatiky.

Výrobce vyrobí pneumatiky, které dokáží najet velmi pěkné kilometry a je na nás řidičích, jak toho využijeme.

Petr Baar


K zajištění správného fungování webu používáme cookies v souladu se Zásadami pro používání cookies na stránkách LASSA. Rozumím